برای بسیاری از مردم، تبعیض یک واقعیت روزمره است. نظرسنجی APA 2015 در آمریکا نشان داد که اکثر آمریکایی ها احساس می کنند برخی از انواع تبعیض را تجربه کرده اند. مردم از اقلیت های نژادی یا قومی به احتمال زیاد گزارش تجربیات تبعیض روزمره می کنند. اما دیگران احساس می کنند که به دلیل عوامل مانند سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد یا وزن هدف قرار گرفته اند.

تبعیض چیست؟
تبعیض، رفتار غیرمنصفانه یا بدبینانه افراد و گروه ها بر اساس ویژگی هایی مانند نژاد، جنسیت، سن و جهت گیری جنسی است. این پاسخ ساده است. اما توضیح اینکه چرا اتفاق می افتد پیچیده تر است.

مغز انسان به طور طبیعی چیزهایی را در دسته بندی ها قرار می دهد تا جهان را درک کنند. به عنوان مثال، بچه های خیلی کوچک به سرعت تفاوت بین پسران و دختران را یاد می گیرند. اما ارزش هایی که ما در دسته های مختلف قرار می دهیم یاد می گیریم – از والدین ما، همسالانمان و مشاهداتی که ما در مورد چگونگی کار جهان انجام می دهیم. اغلب تبعیض ناشی از ترس و سوء تفاهم است.

استرس و سلامت
تبعیض یک مسئله بهداشت عمومی است. طبق نظرسنجی سال 2015 استرس در آمریکا، افرادی که می گویند با نرخ تبعیض مواجه شده اند، به طور متوسط ​​در مقایسه با افرادی که می گویند که تبعیض را تجربه نکرده اند، میزان استرس آنها بالاتر است. این درست در میان گروه های نژادی و قومی است.

استرس مزمن می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات جسمی و روانی شود. در واقع، تبعیض درک شده با مسائلی مانند اضطراب، افسردگی، چاقی، فشار خون بالا و سوء مصرف مواد مرتبط است.

پیش بینی تبعیض، استرس مزمن خود را ایجاد می کند. مردم حتی ممکن است شرایطی را که انتظار میرفتند با ناکارآمدی رفتار کنند فرصتهای تحصیلی و شغلی را ازدست داده اند.

تبعیض، بزرگ و کوچک
قوانین برای حفاظت از مردم در برابر تبعیض در مسکن و اشتغال وجود دارد.

قانون مسکن عادلانه تبعیض در فروش، اجاره و تامین مالی خانه ها را بر اساس نژاد، رنگ، منشاء ملی، مذهب، جنس، وضعیت خانوادگی و معلولیت ممنوع می کند. قانون حقوق مدنی، تبعیض جنسیتی در قانون استخدام و آمریکایی ها با قانون ناتوانی تبعیض در اشتغال بر اساس نژاد، رنگ، جنس، منشاء قومی، سن و معلولیت ممنوع است.
متأسفانه هنوز تبعیض صورت می گیرد. بر اساس نتایج تحقیقات استرس در آمریکا، مسائل مربوط به اشتغال، اغلب تجربیات گزارش شده از تبعیض عمده در میان گروه های قومی است.

با این وجود کارشناسان می گویند که نمونه های کوچکتر و کمتر واضح از تبعیض روزمره – دریافت خدمات فقیرتر در فروشگاه ها یا رستوران ها، که با حسن نیت و احترام کمتر مورد توجه قرار می گیرند یا به عنوان کمتر شناخته شده یا کمتر مورد اعتماد قرار می گیرند، ممکن است بیشتر از تبعیض عمده باشد . چنین تبعیض روزمره اغلب در قالب “میکروگراسیون ها” مانند نزاع ها، لجوج ها و نظرات نادرست مطرح می شود که نشان می دهد یک فرد تجربیات خود را قبول نمیکند و یا از دست نمی دهد.

برخورد با تبعیض
پیدا کردن راه های سالم برای مقابله با تبعیض  برای سلامت جسمی و رفاه ذهنی شما مهم است.

تمرکز بر نقاط قوت خود را. تمرکز بر ارزش های اصلی خود، باورها و قوت های درک شده می تواند مردم را به موفقیت تبدیل کند و حتی ممکن است اثرات منفی تعصب را از بین ببرد. غلبه بر سختی ها همچنین می تواند افراد را به انعطاف پذیری و تواناتر شدن در برابر چالش های آینده تبدیل کند.

سیستم های پشتیبانی را دنبال کنید. یک مشکل با تبعیض این است که مردم می توانند باورهای منفی دیگران را حتی در صورت غلط درک کنند. شما ممکن است شروع به باور کنید که شما به اندازه کافی خوب نیستید. اما خانواده و دوستان می توانند از ارزش شما یادآوری کنند و به شما کمک کنند تا این باورهای نامناسب را اصلاح کنید.

خانواده و دوستان نیز می توانند به مقابله با تلفات کمک کنند که میکروگراسیون ها و نمونه های دیگر تبعیض روزانه می تواند باشد. در دنیایی که تجربیات و احساسات شما را به طور منظم نادیده می گیرد، اعضای شبکه پشتیبانی شما می توانند اطمینان حاصل کنند که شما تجربیات تبعیض را تصور نمی کنید. با این حال، گاهی دردناک است که درباره تبعیض صحبت کنیم. این می تواند مفید باشد از دوستان و خانواده بپرسید چگونه آنها چنین رویدادهایی را مدیریت می کنند.

خانواده و دوستان شما همچنین می توانند مفید باشند اگر احساس می کنید قربانی تبعیض در زمینه های مسکن، اشتغال یا تحصیل شده اید. اغلب مردم چنین تجارب را به آژانس ها یا سرپرستان گزارش نمی دهند. یکی از دلایل عدم گزارش این است که مردم اغلب خود را به خود مشکوک می کنند: آیا من واقعا در برابر تبعیض قرار گرفتم یا بیش از حد حساسیت دارم؟ آیا من این موضوع را منحرف خواهم کرد؟ شبکه پشتیبانی شما می تواند یک بررسی واقعیت و یک هیئت علمی برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد ادعاهای شما معتبر و ارزشمند باشد.

درگیر کاری شدن. پشتیبانی نمیتواند از افراد خانواده یا دایره دوستان خود بیرون بیاید. شما می توانید با گروه ها و سازمان های همجنسگرا، به صورت محلی یا آنلاین، مشارکت داشته باشید. این می تواند کمک کند تا بدانیم افرادی که تجربه مشابهی برای شما داشته اند وجود دارد. و برقراری ارتباط با آن افراد ممکن است به شما کمک کند تا چگونگی برخورد با موقعیت ها و پاسخ دادن به تجربیات تبعیض را به شیوه ای که فکر نمی کنید، بیابید.

به خودت کمک کنی به وضوح فکر کن به عنوان هدف از تبعیض، می تواند بسیاری از احساسات قوی از جمله خشم، غم و ناراحتی را تحمل کند. چنین تجربیاتی اغلب موجب پاسخ فیزیولوژیکی نیز می شود؛ آنها می توانند فشار خون، ضربان قلب و دمای بدن را افزایش دهند.

قبل از واکنش سعی کنید با بدن خود چک کنید. تنفس خود را کاهش دهید و یا از تمرینات آرامش بخش دیگر برای آرامش پاسخ استرس بدن خود استفاده کنید. سپس شما قادر خواهید بود تا بیشتر به روشنی درباره اینکه چگونه می خواهید پاسخ دهید، فکر کنید.

ساکن نشو هنگامی که تبعیض را تجربه کردید، می توان آن را واقعا سخت کرد که فقط آن را لرزاند. مردم اغلب در قسمت هایی از تبعیض گیر می گیرند، به این دلیل که آنها مطمئن نیستند چگونه با این تجربیات برخورد کنند. شما ممکن است بخواهید بگوئید صحبت کنید یا شکایت کنید، اما مطمئن نیستید که چطور به آن احتیاج داشته باشید یا از عقب افتادگی ترسید. بنابراین، در عوض، شما در معرض نواقص و یا تفکر بیش از حد در مورد آنچه که شما باید انجام دهید.

اما نشخوار می تواند همه چیز را بدتر کند. محققان دریافتند که در حالی که تجربیات دردناک عامل مهمی برای اضطراب و افسردگی هستند، افرادی که افسردگی و افسردگی منفی دارند یا افسرده می شوند، افسردگی و اضطراب بیشتری را گزارش می دهند.

در یک لحظه آرام، ممکن است مفید باشد به بحث در مورد راه هایی که می توانید با تجربیات مشابه در آینده دست یابد. سعی کنید با یک طرح پیش بروید.

اما نشخوار می تواند همه چیز را بدتر کند. محققان دریافتند که در حالی که تجربیات دردناک عامل مهمی برای اضطراب و افسردگی هستند، افرادی که افسردگی و افسردگی منفی دارند یا افسرده می شوند، افسردگی و اضطراب بیشتری را گزارش می دهند.

در یک لحظه آرام، ممکن است مفید باشد به بحث در مورد راه هایی که می توانید با تجربیات مشابه در آینده دست یابد. سعی کنید یک طرح برای چگونگی پاسخ دادن یا آنچه که بعدا می توانید انجام دهید متفاوت باشد. وقتی تصمیم گرفتهاید که پاسخ دهید، سعی کنید حادثه پشت سرتان را کنار بگذارید و روز خود را ادامه دهید.

به دنبال کمک حرفه ای باشید تبعیض دشوار است که با آن برخورد شود و اغلب با علائم افسردگی همراه است. روانشناسان متخصص در کمک به افرادی هستند که علائم استرس و افسردگی را مدیریت می کنند و می توانند به شما در پیدا کردن راه های سالمتی برای مقابله با آن کمک کنند. با استفاده از خدمات روانشناس APA APA میتوانید یک روانشناس در منطقه خود پیدا کنید.

دیدگاه خود را بنویسید